عزاداري حسيني در روستاي کلين خوني
www.keleinkhoni.loxblog.com
معرفي روستاي کلين خوني

 

يکي از بارزترين ويژگي هاي عزاداري هاي حسيني در اين روستا ، حضور بسيار خوب و گسترده ي جوانان است . عزاداري در اين روستا بسيار با شکوه برگزار شده بطوري که مرد و زن ، جوان و سالخورده با حضور خودشان بر اهميت اين امر و لزوم انتقال آن به نسل جوان را تاکيد مي کنند . در اين عزاداري افراد سالخورده و ميانسال و نوجوان به مرثيه خواني نيز مي پردازند .                                                                                                                    شايان ذکر است که مردم روستا و بعضي از بزرگواران ديگر در برخي از شب ها و تاسوعا و عاشوراي حسيني به اطعام دهي عزاداران مي پردازند . 


نظرات شما عزیزان:

کریم شیردل
ساعت7:11---21 بهمن 1391
کتابهایی که در باره شهر نور و حومه چاپ شده. 1- دیار دانشوران شامل مقالاتی درباره ی شخصیت های مذهبی و سیاسی و اجتماعی نور ملا علی آخوند نوری-علامه محدث نوری-دکتر غلامحسین صدیقی نوری-دکتر حسین خطیبی نوری-غلامحسین خان بنان نوری-دکتر پرویز ناتل خانلری-دکتر زهرا خانلری-نیما یوشیج-دکتر عبدالله بهزادی. این کتاب توسط دکتر علی(پیمان) یزدی نژاد گردآوری و به چاپ رسیده است.

2-کتاب اسا شعر - مجموعه مقالات و شعر های نو ظهور مازندرانی که توسط دو تن از شاعران جوان نوری به نام های جلیل قیصری و محمد صادق رئیسی به چاپ رسیده است.

3- کتاب مشاهیر نور- شرح حال و آثار مشاهیر نوری- گردآوری توسط آقای نقی رضائی از جوانان دانشمند نور-کتاب شامل 4 فصل- فصل اول رجال مذهبی و دینی ,فصل دوم رجال سیاسی و فصل سوم رجال علمی و دانشگاهی و فصل چهارم شعرا و هنر مندان

4-کتاب مجموعه ضرب المثلهای مازندرانی-به کوشش استاد قوام الدین بینایی گردآوری شده است ,نویسنده سعی نموده انباشته هایی از ضرب المثلها و متل های مازندرانی را به چاپ برساند.



5- میرزا آقا خان نوری قربانی تاریخ نویسی معاصر ایران تالیف دکتر علیرضا نیکنژاد,کتاب با مقدمه پرفوسور مجتهد زاده در 4 فصل بررسی اوضاع اجتماعی دوران قاجار و زندگی و مبارزات میرزا آقا خان نوری و خدمات اجتماعی وی می پردازد, این کتاب پایان نامه ی دکترای مولف می باشد.



6- کتاب( ایزدشهر فعلی) که توسط آقای اباصلت بینایی (مدیر عامل انجمن نوری های مقیم تهران در سال 1382درباره تاریخچه-موقعیت جغرافیایی-اقتصادی و سیاسی و اجتماعیو فرهنگی ایزدشهر نگاشته شده است.


پاسخ:سلام .از ارسال مطالب کمال تشکر بعمل مي آيد.


Mohmadiasadolah
ساعت8:11---9 بهمن 1391
سلام ازسایت شما دیدن کردم خیلی جالب بود احسن به تمامی جوانان ودست اندرکاران زحمتکش این روستاکه در برگزاری هرچه بهترمراسم عزاداری نهایت تلاششون میکنند محمدی از اصفهان

Mohmadiasadolah
ساعت7:58---9 بهمن 1391
سلام ازسایت شما دیدن کردم خیلی جالب بود احسن به تمامی جوانان ودست اندرکاران زحمتکش این روستاکه در برگزاری هرچه بهترمراسم عزاداری نهایت تلاششون میکنند محمدی از اصفهان

سمیه شیردل
ساعت20:52---30 دی 1391
باسلام
ازاینکه این سایت راطراحی کردیدکمال تشکررادارم.
خواهشمندم قالب این وبلاگ راعوض کنیدوراجب تاریخچه این روستامطالبی راقراردهید.ودرموردشهیدان این روستامطالبی راقراردهیدباتشکر


زهرا پاشا
ساعت9:46---17 دی 1391
سلام.از اینکه وقتتون رو صرف این کار میکنید تا از نظرات ما دیدن کنید نهایت سپاس را دارم .

من از جمله آدمهایی هستم که شهرم رو مثل خانوادم به عنوان ناموس خودم میدونم و بیش از هر چیزی و هر کسی دلم واسه خاکم تنگ میشه و برای موفقیتش حاضرم تلاش کنم.این روستا هم به عنوان خونه ی دوم و خونه ی امید من هست که قراره در اونجا زندگی کنم وخیلی علاقه دارم که در این راهی که شما در پیش گرفتید من هم نهایت تلاشم را در پیش بگیرم و کاری برای موفقیت بیشتر انجام دهم.


از همکاری با شما بی نهایت خوشحال میشوم.


لطفا جوابم رو مثل دفعه ی قبل در همین وبلاگ به نمایش بگذارید.با تشکر مجدد.پاسخ:از پيامتان تشکر مي کنم.لطفآ نقطه نظرات و اطلاعات خود را برايمان ارسال بفرماييد.


زهرا پاشا
ساعت9:30---3 دی 1391
با سلام .از اینکه این سایت را طراحی کرده اید کمال تشکر را دارم .اگر امکان دارد راجع به پیشینه روستا و ساکنین و بزرگانی که از ان زمان تاکنون بوده اند مطالبی را در سایت قرار دهید.
پاسخ:سلام از اظهار نظر حضرتعالي تشکر ميکنم.بزودي اين کار را انجام خواهم داد.


داود ظفری
ساعت8:42---28 آذر 1391
از نکات جالب راجع به عزاداری‌های کلین خونی در گذشته که ویژه ی این روستا بود آن است که زنان هم برای خود مداحان زن و دسته‌های عزاداری داشتند . از مداحان معروف می‌توان از مرحومه خاله ایران یزدانی و ننه طوبی ( مادر شهید حبیبی ) و مرحومه رقیّه ی شهابی نام برد . یادش بخیر

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط sadroddin

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 202
بازدید کل : 61119
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1